torsdag 21 oktober 2010

kalas!

Idag blir det kalas, kusinbarnen har fyllt år, men jag kunde tyvärr inte vara med när dom hade stort kalas, så idag ska jag o E och gamlamormor åka på ett litet kalas o fira dom! mysigt att kunna träffas allihop, men det var inte lätt att få till ett datum då vi alla kunde :) men nu så... snart dags att göra sig i ordning o åka...
alla paket är inslagna, bara att hoppas att kidzen blir nöjda :)

igår tog jag o E en tur till knallalend, dels för att leta det sista paketet till kalaset idag och för att mamma kände för att kika lite :) hittade en typ klänningstunika på hm och en sån där halsdukstub på lindex. och till lilleman en body i höstens färger ur bamsekollektionen på lindex. sen var det bara att åka o handla lite mat o hem o laga mat tills R kom hem. på kvällen fick vi besök av mormor o gamlamormor.. lite kaffe o mys med E. mormor är ju den stora favoriten! :)

i tisdags jobbade jag heldag med inventering, och oj vad ont i tassarna jag hade när jag kom hem... men dagen gick bra och det är skönt att ha det gjort! bara att hoppas att allt stämmer så vi slipper ominventering... det hade inte vart skoj!

OJ OJ OJ! tittade precis ut genom fönstret och sedärja! årets första snö! nu känns det skönt att vinterdäcken sitter på bilen! men då kommer nästa problem! vinterjacka!!!! börjar bli kallt nu... har hängt undan en på jobbet som jag bestämt mig för, men måste vänta på pengar o det känns som en evighet tills dom trillar in på kontot! får köra lite lager på lager så länge.... men idag blir det nog mössa på iaf! :)

börjar även få ordning på E:s rum nu. känns bra! lite detaljer kvar bara.

och planering för ett års kalas är i full gång! har iaf bokat lokal nu, känns skönt att slippe ha det här hemma, vi blir rätt många om alla kommer, och det innebär att om vi ska ha det här hemma så blir det ca 3-4 sittningar under fika... och det känns inte riktigt roligt. då är det bättre att hyra lokal så alla kan sitta ner samtidigt o även mingla om man känner för det. blir nog bra... nu är det bara detaljer även där. ska man köra papperstallrikar etc eller porslin, slippa disk eller massa disk?! hmm... mycket såna detaljer...  färgtema etc etc... finns mycket att fundera på! :) tur att det är ett litet tag kvar....

nä om man skulle ta o göra sig i ordning så smått, få i sig lite mat också kanske?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar