torsdag 10 februari 2011

vår!!!

Igår på eftermiddagen ställde jag upp fönstret i sovrummet för att få in lite luft, (skönt att vädra ut nån gång ibland) och stod i köket o målade mina brädor... Åhhh vad fint fåglarna kvittrade där ute i träden! vi har bågra hemska rönnar precis utanför fönstret som fåglarna verkar tycka bra om! då fick jag en liten känsla av att snart kanske våren kommer. solen låg på mot fönstret o ja nu är det inte långt kvar till vår! MEN vad f-n hände i natt då? VILL inte ha mer snö nu! visst, barnen har sportlov nästa vecka så för deras skull ja men inte förr oss som tvingas skotta fram bilar o sopa o skrapa rutor!!! vill inte mer nu... när lovet är över kan vi väl snälla gå mot vår! snön kan få töa bort av solens strålar o inget regn!
guud vad poetisk jag känner mig, fniss! hihi nä men allvarligt! vintern bör väl va över snart?!


idag känner jag mig lite krassligare ändå :( vill inte va sjuk! men det känns som en redig flunsa är på intågande men har inte behagat bryta ut än.... kli o rinn i näsan, lite svullet o skav i halsen, ont i varenda led i kroppen, huvudvärk och när man försöker ta sig för nåt här hemma slutar det med att jag blir genomvarm, så alla tecken tyder på flunsa men BRYT UT DÅ!!! nästan värre att gå så här o må halvkasst än att det bryter ut ordentligt! då kommer vi till dilemmat! det kostar massa massa pengar att va hemma :( surt! jag e "pigg" för att va hemma men för kass för att gå o jobba! vad göra? någon som har förslag? jag har min jobbhelg framför mig... visst korta dagar men ´stå o gå hela tiden! smittar det? vill ju inte att hela personalstyrkan ska ligga nästa vecka :( usch vad jag avskyr sånt här! det ska gå långt innan jag är hemma men hur mycket får man tänka på pengarna man förlorar? SNÄLLA hjälp!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar