måndag 10 januari 2011

prickig

lille skrutten.... idag har han ännu fler prickar, vissa vätskefyllda, vissa redan spruckna o vissa nya... kan gissa på omkring ett hundratal koppor... värst är mage o rygg... sen ansikte, hårbotten, sen benen där han har några enstaka.... men peppar peppar eller vad man nu säger så verkar han inte ha så jätteont av dom.... hoppas att det håller sig så... MEN han var inte jättesugen på frukost idag o det förstod jag sen varför... två koppor på insidan av överläppen o två på tungan.... så R får åka till apoteket o köpa nåt medel som dom rekommenderade på bvc att pensla på.... uscha.... lille killen.... och därtill kan vi räkna lite feber också....


en prickig liten mage.... o ryggen är ungefär lika prickig....



ja ja... ändå skönt att han har det nu o med många koppor så han slipper det sen o kanske inte får det igen! håller tummarna för det iaf!

så för min del blir det att vabba den här veckan.... blir långledig... om man nu kan kalla det ledighet...?


ja iaf, i söndags fick vi städat ut julen, men guud vad tomt o avskalat allt känns nu! oj oj... och vad sugen man blir på att göra om... så när vi bestämde att jag skulle stanna hemma med E hela veckan så var mannen så snäll o åkte o köpte dom rosa gardinerna som jag lagt undan på jobbet o lite ljuslyktor etc :) tack älsk! <3 så nu har jag lite att pyssla med i veckan iaf.... bara ut o leta kuddar o plädar o dukar o lite annat småplock sen till helgen tänkte jag... då får mannen vara hemma med vår prick! :) skulle behöva köpa lite nya blommor o växter också, så det känns lite nyfräscht o så... några av blommorna här har gett upp hoppet o ser allmänt vissna o tråkiga ut... kan inte förstå det?! :) hehe.....

sen väntar jag på att posten ska dyka upp... väntar på paket från h&m... skulle kommit förra veckan så nu hoppas jag att det dyker upp idag... fördel med att bo på landet ibland, att är det inte ett för stort paket så får man det hem i brevlådan :) me like! hoppas att det passar också! bilder kommer.....


annars går jag här o filurar på vad vi ska hitta på.... finns inte så jättemycket att göra.... blir ju att stanna inomhus o hemma.... kan ju kanske kika ner till grannen en sväng i veckan då hon är hemma med ett prickigt barn hon också ;)

pysselinspirationen har jag tappat till viss del... har legat på is nu över jul o nyår, har inte hunnit med att sätta mig ner o pyssla... men jag har fortfarande en beställning som ska göras, så det är väl ett ypperligt tillfälle att ta tag i det kanske?! det kommer iaf V, det lovar jag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar