måndag 17 januari 2011

måndag o en ny vab-vecka

idag är det måndag igen, sjukt vad tiden går fort, har varit hemma o vabbat en vecka o nu är det R:s tur att va hemma, iaf de dagar då jag jobbar, är ledig två så han behöver bara va hemma 2-3 beroende på hur E:s sista koppor utvecklas.... han har några vätskefyllda kvar... men nästa vecka blir det dagis igen iaf! o med min tur så är det väl återigen dags för förkylning... men denna gången har jag förebyggt med lite vitaminer iaf :) kan ju alltid hoppas att det hjälper!


gårdagen spenderade jag med mamma nere på Gekås, och oj vilken fröjd att va där o få parkering nästan så långt fram du kan komma o knappt några människor i butiken... slapp stress o trängsel. :) helt underbart att kunna gå o kika i lugn o ro för en gångs skull! annars får man ju nästan slå sig fram bland kundvagnar o folk... så helt klart en lyckad dag! och dyrt som vanligt! men fick tag i några godbitar iaf :)

wiieee!!! hittade rosa kuddfodral i exakt rätt rosa ton :) o rosa fina kökshanddukar för att få in en rosa hint även i köket!

köpte mig två klänningar/tunikor! föll för den handlöst så därför fick det bli två :)



volangtop, köpte även denna i två färger

mysig kofta som blir perfekt nu till våren!

en till tunnare kofta med ett udda utförande med avskurning i ryggen o kortare bak...

väska o byta med då jag älskar väskor men sällan hittar någon jag tycker om :)

nya dukar, tabletter... penningapinnar....


denna gången försökte jag verkligen rannsaka mig själv med "kommer jag verkligen att använda den/det? och det känns som det jag köpte kommer att användas till 110 %... för iblandd har man köpt o använt en eller enstaka ggr o inte tyckt att det känts 100... sååå onödigt! men nu så!!!! kanske ska försöka mig på en garderobsrensning snart igen! hälften av det man har liggande i garderoben använder jag ju inte... kanske finns nån bättre behövande?!

fick ju även köpt en hel del annat också igår:

E fick en vårjacka i form av softshell... blir kanon! äntligen hittade jag en i hans storlek, fast den är lite stor nu men det är ju några månader kvar till våren o sen kan han ha den i höst :)
han fick också nya vantar, cool mössa, jeans, mysbyxor o en tröja...en snuttefilt....en barbapappa-kudde o badleksaker av mormor.... bilder kommer sen, allt ligger i tvätten just nu :)

mannen fick ett gäng t-shirtar o underkläder....

själv fick jag utöver det jag visat även underkläder, nagellack, nagelfilar, rengöring etc etc... ja även jag köpte mig ju en jacka....
men som sagt. bilder kommer sen... :)

men en helt perfekt mor-dotter dag :) har verkligen längtat efter att få komma iväg o ha lite "egentid"... och R blev inte ledsen för att han fick stanna hemma med E om man säger så :) hihi....


nu försöker jag bara ladda för arbete imorgon... verkar som att det även där är sjukperiod nu... iaf en av mina närmsta kollegor är hemma o sjuk... men jag hoppas att jag slipper va hemma mer nu! nog för att det är mysigt att va hemma med E men man måste ju komma tillbaka till verkligheten nån gång o komma in i fungerande rutiner o så! det kommer väl så småningom!


ha det bäst så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar