onsdag 1 december 2010

VAB

ja då blev det min allra första vab-dag... lille skruttas var lite hängig igår men gick till sista inskolningsdagen på dagis, men när jag hämtade honom hade han fullt med klet i ögonen, så efter ett besök på vårdcentralen fick vi med oss ögondroppar hem... uscha ser så otroligt otäckt ut när ögonen kleggar ihop på de små.... men idag verkar det redan något bättre... blir till att vabba resten av veckan o torka o droppa ögonen... lilla hjärtat <3

så det blir hemmamys :) kanske ska ge mig på att baka lite julgodis senare... hittade ett recept i en tidning som jag blev sugen på att prova... lovar att återkomma med resultat efteråt :)

annars behöver vi städa lite här hemma, är ju såå roligt... eller inte :) men välbehövligt....

igår sydde jag iaf färdigt gardinerna till de stora killarnas rum:

snirkliga ormar :) tyget kommer från åhléns

får nog säga att jag blev nöjd :) hoppas att killarna tycker om dom också... utlåtande kommer på fredag :)

tänkte bjuda på lite andra bilder också, dom kommer här:

mina nya underbart varma o gosiga tofflor som R köpte häromdagen...

nya bokstäverna från clas ohlson

lille skruttas är helt fascinerad av lastbilen som står utanför o laster saker :)

det är nämligen så att dom håller på o gräver ner nya ledningar för vatten o avlopp (tror det var så) här i aplared. då är det full fart med massa lastbilar, grävmaskiner o hjullastare. och har man tur så står dom utanför köksfönstret o grejar... vi har tillbringat låånga stunder i fönstret o kikat på dessa maskiner o E är alltid lika fascinerad :) kanske en blivande lastbilschaufför?!


nej kanske ska gå o ta itu med tvätten o dra fram dammsugaren?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar