måndag 6 december 2010

julbak...

i lördags eftermiddag/kväll satsade jag på lite julbakning som jag skrev om häromdagen... Mmmm... lyckat blev det!

marshmallows doppade i smält blockchoklad, gick hem bland barnen på L:s kalas igår.


apelsintryffel! ser inte jätte aptitliga ut o kanske lite för stora men aj aj aj sååå goda!

annars har helgen varit ganska lugn, jobb i lördags, tiden gick jättefort då vi hade nästan konstant kö. på kvällen blev det bak o gardinbyte i vardagsrummet:


på eftermiddagen gick stora killen M över till grannen A o det slutade med en övernattning, så det var jag o R med småkillarna... mysigt....

på söndagen hade vi kalas för L. tror han blev nöjd med paket o tårta etc... verkade så iaf... men med 7 större barn i åldrarna 2-9 år o 2 små ettåringar så blev det livat värre! :)

på kvällen efter vi lämnat de stora killarna hos deras mamma åkte vi o handlade lite mat... sånt där nödvändigt ont... sen hem o satte oss i soffan med varsin kaffe i handen... synd att helgerna går så fort jämt!

ja just det i lördags var det julfest på jobbet, men typiskt nog så var jag ej med pga min nedrans envisa förkylning! morr!!! hoppas att nässpray etc ska hjälpa snart så jag kan slippa den här snuvan... börjar bli väldigt jobbigt nu att snart varit förkyld utan tecken på bättring i snart 4 veckor! men imorgon gör vi ett försök iaf... skruttens ögon är bra igen men vi fortsätter behandling några dagar till för att vara på den säkra sidan... så imorgon blir det dagis för honom o jobb för min del! hoppas bara att han finner sig i dagissituationen snabbt igen! har ju varit hemma i en vecka nu... lilla skrutten... men men... blir inte nån jättelång dag imorgon iaf...

annars händer inte så mycket den här veckan... jobb mest hela tiden! bara hoppas att det är o göra även på vardagarna! tycker det är så roligt när det är fullt upp, trots att iordninghållandet på avdelningarna blir åtsidosatt... men man känner verkligen att julen närmar sig med stormsteg! MYS!
och snart fyller jag år också! förösker pika mannen med att en sån önskar jag mig o jag skulle vilja ha den där o det skrev jag upp på min önskelista ;) får väl se vad han hittar på :) hihi....

nej nu ska jag sätta mig i soffan o mysa med mitt lilla <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar