måndag 29 november 2010

advent

igår äntligen var det 1:a advent o nedräkningen till jul har börjat på allvar.... självklart har jag pyntat lite...

blockljus o hjärtan från åhléns, bricka från ikea o massa massa polkagrisar, har redan fått köpa fler o fylla på, R älskar polkagrisar :) kanske inte så smart att dekorera med dom av den anledningen men jag tyckte det var fint...

var på hedbergs i dalsjöfors häromdagen o fyndade nya manschetter till cult-stakarna, även tomtarna (cult) fick följa med hem, såå söta! skålen är även den ny från indiska o ja innehållet i den har också minskat :) hihi


så här blev det med mina egengjorda sifferdekorationer...

vardagsrums-fönstret....

E fick en ny kula från maxi...

nu känner jag mig nöjd med adventspyntandet... såå mysigt! jag riktigt njuter... såå fint på kvällarna när vi tänder lite ljus....

nu är det nästa projekt på gång.... nya gardiner till killarnas rum! var inne en sväng på jobbet igår o köpte tyg... bild kommer på det senare när allt är färdigt.... jag har klippt o nålat så imorgon när skrutt är på dagis tar jag fram symaskinen o syr gardinerna, kanske att jag även kan få upp dom på plats...


helgen gick ju annars fort som alltid... jobb i lördags o jag hade rätt, vi hade att göra :) så skoj! tiden gick jättefort, det var till o med så att kunderna inte ville gå hem... vi drog ned portarna o stängde 16.10... men oj så roligt det är att jobba nu fram igenom, även om man är helt slut när man kommer hem... men på onsdag gäller det! då starta vi o kör fullt igen! o skrutt börjar på dagis hela dagar... det hade gått bra idag när jag hämtade honom, hade vart lite trött o sovit en sväng men annars hade det gått jättebra!
vi var på bvc i morse på ett årskontroll! duktiga killen, växer o mår bra! fick även sprutor, sista dosen av tre... jätteduktig var han, blev lite ledsen just vid sticket men gick över lika fort! mitt lilla hjärta! <3


vad har vi annars gjort? jooo, när R hämtade mig efter jobbet i lördags hade han redan lämnat skrutt hos mormor o vi styrde kosan mot ikea! woho! jag har tjatat ett tag att jag ville åka dit o nu blev det av... var inställd på att vi inte skulle åka dit för verkade inte som R var så laddad men sedärja! :) tack min käre make! hihi
fick med oss lite smått o gott hem som ska göras i ordning o sättas upp... bland annat lite krokar till lilla toan, fyra hyllor till min pysselhörna, såna där kassett lådor till barnens rum, ramar, påslakanset, kuddar o lite annat smått o gott :)
och igår var vi en snabb sväng på stan o R köpte ett par jättegosiga tofflor till mina kalla tassar :) sliter ut ett par tofflor om året ungefär, vi har såå fruktansvärt kalla golv här hemma... :( brrr så då behövs tofflor...
vi var även hos mamma igår o åt lite adventsmiddag när vi hämtade skrutten :) gott med mammas mat ibland :)

får se vad vi hittar på imorgon när E har varit på dagis, ev blir det en sväng till knalleland, såg i en tidning att clas ohlson ska ha XMAS bokstäver i vitt o rött, det står överst på min önskelista just nu, och lindex har ju 10 good days-kampanj.... ja kanske blir det så....


så länge får ni ta hand om varandra!

2 kommentarer:

  1. Sån kula har vi med från maxi hehe :) jättefina adventsljus!

    SvaraRadera
  2. Oj så mysigt du har det! Tack för din goa kommentar!!! Och oj vilket bra tips att cleas ohlson har dessa bokstäver. Kram kram

    SvaraRadera