söndag 19 december 2010

julfirande nr 1

så är det söndag o hela veckan har sprungit iväg i ett rasande tempo! vi har precis landat hemma i soffan efter årets första julfirande... har varit hos min pappa o firat... brukar fira den 23:e men i år jobbar jag sent o det gör även pappas sambo så då var idag enda dagen som passade :) så mysigt så! det var en ivrig liten kille som bokstavligen slet upp sina paket!

lille skruttas fick en alldeles egen verktygsbänk! nu kan han också hamra o skruva :)

han fick fina pippipusslet

superfina barnkammarboken... blir nog till att önska sig en varje år framöver... jättefina böcker, helt klart att rekommendera om ni har idétorka till tex. ett dop eller kalas...


fina tomten som fick hedersplats jämte nappburken!


 det var E:s fina julklappar från morfar o K..R fick en ny slagborr då hans gav upp sist han använde den :( så det var välkommet! perfekt att få det i julklapp!


mmm min favvoparfym fanns i min ena julklapp :)

en uppdatering av kökshanddukar! äntligen kan jag kasta de där gamla, tråkiga..... så skönt när man får det man önskat sig! :)


helgen har annars varit lugn... de stora killarna kom inte i helgen då de var sjuka... feber o så... usch verkar som alla är hängiga nu... tråkigt till jul... själv kör jag på 4:e omgången på raken med förkylning, riktigt trött på skiten nu! bara att hoppas att jag kan få vara någorlunda pigg på jul iaf....

lördag bestod av jobb... o nu äntligen känner man av att julhandeln är igång! kö mellan 11-14 ungefär, sen tunnades det av lite men ändå mycket att göra... härligt! tycker det är så kul att jobba nu! samtidigt som man känner av det när man landar i soffan på kvällen... slår aldrig fel, när klockan närmar sig 21.30 kommer gäspningarna o när jag kryper upp jämte maken i soffan runt 22 efter att skrutt fått lite välling o så dröjer det inte många minuter innan jag somnar... :D ja ja... skyller på förkylningen!


maken fick sticka iväg o jobba en sväng på lördagskvällen o då passade jag på att slå in lite julklappar :) tycker det är roligt att lägga ner lite tid på paketen o göra dom lite mer personliga :)


veckan har annars bestått av jobb jobb jobb... låånga dagar o trötta kvällar... o denna vecka har vi förlängda öppettider så även denna veckan kommer bli låång! har öppet till 20 denna veckan o jobb till 20 o hemma runt 20.45.... blir sena kvällar.... men det är tur att julhandeln är igång på allvar!


har även hunnit med att pyssla lite, med betoning på lite.... :) kom på att jag inte hade gjort någon förvaring till julkort... o det första damp ner i torsdags o då blev det till att fixa något...

blev inte super super nöjd men det duger helt klart! på bokstäverna har jag limmat fast små klädnypor där man kan sätta fast julkorten....


nu är det nedräkning på gång.... snart är det julafton! ha det gott mina vänner o ta det lugnt i julhysterin! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar