fredag 3 december 2010

läkarbesök

ja då var det fredag igen o precis hemkomna från läkaren o en tur i knalleland.... idag var det min tur att besöka farbror doktorn. :( har varit förkyld i 3 veckor nu, å då menar jag verkligen förkyld! har inte blivit ett dugg bättre o som vanligt sätter det sig på mina bihålor, MEN som han så fint sa så behandlar dom inte bihåleinflammation med pencillin längre, utan det är kortisonnässpray som gäller, ja visst det kan jag köpa, pencillin är inte roligt o jag blir alltid sjuk igen efter avslutad kur... men när det inte blivit bättre på 3 veckor...? ja ja... bara att se glad ut o traska till apoteket o hämta ut nässpray o lite annat för att försöka få bort det... kan ta en vecka innan det ger resultat! va f-n tänkte jag för mig själv... ska man behöva gå ytterligare en vecka, sammanlagt en månad med en rejäl förkylning? ja ja... får väl se kära kollegor hur mycket ni får se av mig framöver... känns sådär att "nystarta" på jobbet efter mammaledighet o vara sjuk... men samtidigt inte direkt trevligt att stå o snörvla... :( kluvet....

för att se något positivt så verkar skruttas ögon iaf bättre.... än idag har jag ej behövt torka ur dom.... verkar som allt kommer på kvällen! nu står han på en stol vid sitt bord o rockar loss till "fight for your right to party" på nrj! sjunger och headbangar! han är då för skön!!! hahaha


ja som jag skrev, det blev en tur till knalleland också, som tur var inte mitt i all rusning! kom på det när jag närmade mig knalleland att just det fredag! men det gick smärtfritt o inga köer.... fick med mig ny mascara, concealer, nya gardiner till v-rummet, bild kommer nedan.... var även inne på erlandssons då mamma igår hade varit inne o sett ett tyg som jag drömt om att hitta till E:s rum... LYCKA!!! precis vad jag har sett framför mig i huvudet... kommer bli sååå bra!!!


var inne på lindex i tisdags en snabb sväng o sprang på ett par chinos, å rätt storlek tom, lycka då jag letat länge länge! o fina spetsblusen som var med på deras 10 good days kampanj.

årets uppdatering bland tomtarna, blir inte så många som kommer fram i år men dessa ska få hedersplats. inköpta på blomsterlandet!

ja ja bilden kom upponer, jag bjuder på det :) hehe men nya gardinerna till v-rummet.

tyget till E:s rum... LOVE IT!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar