torsdag 24 maj 2012

playdate

härliga sool!

igår efter dagis åkte jag och elliot på playdate hos fina V och S! tack för en trevlig eftermiddag! alltid lika mysigt att träffas! <3 och tack för fina presenten! :) den har fått sin plats i köket :)
barnen lekte och plaskade med vatten medan vi "tanter" tjötade och drack kaffe :) hihi....


i söndags, kom söta F, E och B ut och fikade, det var längesen sist men mycket trevligt! synd bara att kusinerna var både trötta och blyga, men det släppte en stund innan det var dags för dem att åka hemåt... sååå typiskt barn! <3 sötnosarna... men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen!? tack för en trevlig dag!

på söndagskvällen var det biodags med bästa Sandra! vi kikade på Hunger games... MYCKET bra film! rekommenderar den varmt till de som inte har sett den!

i tisdags var det en tur till VC som gällde, både för mig och elliot... mig tejpade dom ihop i handen då jag tyckte att såret glipade på två ställen och inte riktigt velat läka... men enligt sköterskan såg det bra ut men hon satte tejp för säkerhets skull :) och på elliot drog dom hans tånagel då jag tycker sånt är otäckt... han har antagligen för länge sen slagit i sin tå... men inget som  vi kan dra oss till minnes... för tån har inte varit vare sig röd, blå eller svullen... men nu var nageln fläkt och hängde fast bara i ena kanten... men när dom drog nageln så var det ju en ny nagel under så det såg värre ut än det var! tur det! men han var duktig och fick klistermärken av sköterskan efteråt :) så stolt han var då! min fina kille! <3



börjar ju se bra ut iaf! ser inte lika "nasty" ut längre.... och ömmar bara lite på vissa ställen, och sträcker och spänner, men det ska det ju göra...

värst är väl att jag så smått börjar känna av vänster handen också! :( men det hoppas jag försvinner när jag kan börja använda högern ordentligt igen! men det är väl som dom säger, att har du haft problem med ena handen så kommer det oftast även i den andra... nej! det kan jag va utan!



annars är det idag DAG 11! och det var endast i söndags jag inte kom iväg på nån pw... men då körde jag abben istället... känns så j-la bra! nu vill jag utöka min runda lite! börjar bli så smått tjatigt att gå samma runda varje dag! men lite feg som man är vill jag inte ge mig iväg på vägar/stigar jag inte känner till själv :( mespropp! men det är sån jag är! får tjata lite på robban eller bästa grannen att dom får följa med! ;) hihi, så nu vet ni vad ni har att vänta ;)


idag funderar jag på att åka o kika sagaforms utförsäljning... men misstänker då det är första dagen idag att det är MASSA folk... och om jag inte minns fel är det en ganska liten lokal... ja får se hur jag gör... vill ju inte vänta för länge heller då godbitarna alltid går först... hmm...


just nu njuter jag på balkongen i solen! underbart! härliga sol och värme!

hoppas ni njuter av det härliga vädret!?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar