onsdag 4 januari 2012

har detta fått gjort sitt nu?


funderar på om jag ska orka försöka plocka undan tomtar och gran o julgardiner och stakar... Men jag vet inte... på ett sätt kan jag tycka att det har gjort sitt men samtidigt är det rätt så mysigt... hmm... SEN är det ju så att orken inte är på topp just nu... är hemma o "sjukskriven" eller ja jag har ett läkarintyg som rekommenderar vila... fick pencillin och stark hostmedicin hos farbror doktorn i måndags då jag fortfarande har ont i bihålorna med tjockt vidrigt snor och svårt att få andan till mig med lite lätt feber... så pencillinet ha iaf börjat verka på snuvan och bihålorna men på lungorna märker jag ingen skillnad... läkaren sa luftrörskatarr (akut bronkit) så vitt jag förstått kan det ta ett tag att bli av med och då jag i grunden har astma så blir det väl inte bättre direkt... så när man sitter/ligger i soffan mest hela dagarna så känns det stundvis helt ok men när man sen gör ett försök att ta sig upp ur soffan o ger sig på att tex. gå ut o hämta posten, sätta igång en maskin tvätt eller hänga upp tvätt SÅ är jag helt slut :(
BLÄ!!! inte alls roligt :( så därför är det där med undanplock av jul än så länge på funderarstadiet...

sen är det ju det där med vad man ska hitta på att fylla ut ytorna med när tomtar etc är borta?! är sugen på att ha lite färg, vet ju att gult kommer stort i vår, men vet inte riktigt hur jag ska få in tex gult i vårt hem... kanske blir att köra på cerise eller blått eller grönt? men har ju alltid varit svag för gult trots att jag är lite feg med färger... men i hemmet tycker jag det är lättare att sväva ut och våga lite färg... återstår att se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar