onsdag 29 september 2010

trött, tröttare, tröttast

Natten som gick var en seg en.... vaknar efter ca 2 timmars sömn av att min kära man snarkar jättehögt! :D han vaknade till och med själv av det... hehe.... när jag väl somnat om igen vaknar väl lille skrutten och letar efter nappen som han vet ligger på mitt nattduksbord.... men sen lägger han sig inte ner igen... jag upp o lägger honom ner och sen ligger han där o tjattrar för sig själv i typ en timma! hmmm.... och sen vid 06.00 var det dags att vakna tyckte skrutt, inte ens pappa hade gått upp då så nej tyckte jag och försökte få honom att somna igen, o precis när han somnat om ringer pappas väckarklocka och pling så var skrutt klarvaken... så ja nu är jag trött... får man gå o sova nu? hihi....

vad hittar vi på annars då? ja skrutt sitter här o tjattrar o leker för fullt, o jag framför datorn.... har pysslat lite till idag, återfall på smyckespyssel :) härligt när man känner inspiration igen för det, har fått ligga lite på is den sista tiden då jag mer pysslat med julkort etc... kul att kunna variera lite...

funderar på att sticka en sväng till gånghester och underbara pysselskafferiet sen när R har kommit hem. han har tagit bilen idag så kommer ingenstans än... ganska skönt ändå... nackdelen är att det blir dyrt att åka dit, lyckas på nåt konstigt sätt alltid få med mig mer saker hem än vad jag tänkt, tror jag skulle kunna gå därinne i flera timmar och få nya ideér. det tycker vi om!


annars fortsätter nedräkningen, börjar nästan kännas lite pirrigt att börjaa jobba igen :) hoppas kunderna är förstående för en "nygammal" säljare! hehe.... är ju trots allt ganska exakt ett år sen sist... men det ska bli kul!


funderar också på hur man ska möblera etc i skruttens rum... börjar ju snart bli dags för honom att vänja sig att sova i sitt eget rum. nu sover han i sin säng i vårat sovrum. men när jag börjar jobba hade det varit skönt att kunna smyga upp utan att han vaknar av väckarklockan. han vaknar ju varje morgon av R:s. kan ju vara skönt för honom också att få sova ostört....
så då funderar jag vad jag vill ha i hans rum och hur det ska se ut. är inte nöjd i nuläget... känns inte riktigt som ett pojkrum trots alla leksaker :) vill ha lite mer färgglatt o så men vet inte riktigt hur. hmm... får fortsätta fundera på det tror jag...

och de andra killarnas rum hade jag också velat göra om i... vi funderar på att dom ska få en våningsäng istället för att kunna utnyttja golvytan lite mer... två sängar stjäl ju ganska mycket golv... och även där lite mer färg kanske, nån cool grej på väggen eller nåt... det är svårt det där....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar