söndag 3 mars 2013

Op

I fredags var det dags för op.... bilen styrdes mot skene o 8.30 kom jag in på rummet....
Hibiscrub på armen o lokalbedövning lades på 4 ställen i hans o handled... (bedövningen är den värsta när man är spruträdd som jag.. då kommer tårarna)
Sedan på med "boaormen" som stasar överarmen och tömmer blodtillförseln till armen... den känns o spänner men helt överkommlig smärta... sen dags att skära o op är igång... denna gång hade jag kunnat titta på hela op men valde att inte göra det :/

Allt som allt  20 min... själva op 10 min... smidigt...

Så nu är det återhämtning, träning o sjukskrivning som gäller... mars ut...
Så nu är det dags  att ta tag i träningen... promenader o annat... kan ju inte halka efter i stegtävlingen. .. tyvärr så har jag återigen blivit förkyld :( hoppas att det är snabbt övergående så jag kan komma igång...

Har dock inte satt upp några delmål än men det skall göras... :)

Nu kika lite till på Vasaloppet. . Sen städa, ta mig ut på promenad o invänta fikabesök :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar