måndag 23 maj 2011

tiden räcker inte till!

ibland önskar jag att dygnet hade fler timmar! nog för att jag har varit hemma o vabbat men då går all energi åt till att behaga den sjuke sonen o hålla honom på någorlunda gott humör! och när väl den lediga helgen kommer, ja då sticker mannen iväg o jobbar :) o jag o plutt får ta en tur på stan med mormor, som för övrigt blev en heldag med shopping o mys! men där försvann den dagen o när jag kom hem hade jag en timma innan maken kom hem o vi åt lite gott o kikade film... så lärdag gick bort.
igår fick vi lite välbehövlig sovmorgon då plutt stannade hos mormor o sov där... sen upp, göra oss i ordning, åka till hofsnäs för att inta en underbart god mors dag middag en vecka för tidigt då jag jobbar nästa helg! jättemys med mormor o gammelmormor, sen hem köra volvon till volvo, kika in hos morfar o sen handla, så som ni förstår så försvann även söndagen till massa att göra saker, MEN alla måste måste måste göra saker här hemma finns fortfarande kvar! känns lite som att jag/vi skulle behöva en barnfri vecka för att hinna med allt som måste göras här hemma, känns lite som att allt är på väg att förfalla!
vi behöver: rensa o röja i källaren, röja o rensa i garderober, skåp etc. vi behöver storstäda o putsa fönster, fixa det sista i E:s rum, ta en tur till ikea etc etc... ja listan kan göras riktigt låååång! o här står jag, jag får inte tummen ur, känns som att det saknas saker för att kunna börja någonstans! jag är supersugen på att sy gardiner till E:s rum eftersom jag hittade så fint tyg på skroten i skene häromsistens. MEN vi har inga fästen till gardinstången som står i källaren, så det får skjutas på framtiden! jag vill rensa o sortera i mina pyssellådor, MEN har inte tillräckligt många nya lådor så fick göra en nödlösning vilket jag inte blev nöjd med, BLÄÄÄÄ allt känns bara kasst o tråkigt just nu! känns lite som jag är nära brytpunkten! jag vill fly kaoset som kommer krypandes närmre o närmre! uscha!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar