måndag 30 april 2012

nedräkning...

Nu har nedräkningen börjat på allvar! på onsdag är det dags! om nu inte min hals sätter stopp för det... vet inte hur de ställer sig till ond hals i samband med op...?! hoppas det inte är några problem! eller ännu bättre, hoppas att halsen har gett med sig! stannar hemma från jobbet idag för att kurera mig, för att vara på den säkra sidan.. vill inte riskera att få op framflyttad då jag säkerligen får vänta som vårdgarantin säger inom 3 månader och då får jag säkert gå hela j-la sommaren med skiten... och det är inget jag orkar!
som skrivit tidigare så blir humör och allmäntillstånd påverkat av daglig värk, stickningar och domningar, vilket människor i allmänhet verkar ha svårt att förstå och det kan säkert vara så att det är svårt att sätta sig in i situationen om man inte varit drabbad själv :( när maken börjar tycka att man ändrats och inte är sig själv, känns det som att det har gått för långt :( förlåt älsk!
sen kan det säkert även vara så att det kanske inte syns så tydligt utåt på mig... jag har ganska hög smärttröskel och med det jobb man har är man invand att ta på sig sin mask när man stiger innanför dörrarna... dum som man egentligen är!

men idag bäddar jag ner mig i soffan och dricker massa te med honung och knaprar halstabletter och håller tummarna för att det onda i halsen ska försvinna snabbt som attan!


annars har jag haft en ledig helg, med konfirmation på lördagen. min kusin A konfirmerades i Ulricehamns kyrka... efteråt bjöds det på god mat hemma hos dom...


lillfisen och mormor redo för konfirmation... nya byxor och skor dagen till ära... och nyklippt! fina plutten! <3




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar